Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArriaza, Gilberto
TitelCritical Discourse Analysis and Leadership
QuelleIn: Educational Leadership and Administration: Teaching and Program Development, 26 (2015), S.1-3 (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1064-4474
SchlagwörterDiscourse Analysis; Leadership; Leadership Training; Administrator Education; Curriculum Enrichment; Educational Change; Change Strategies; Leadership Effectiveness; Leadership Qualities
AbstractThis article outlines the need of infusing critical discourse analysis into the preparation and support of prospective school leaders. It argues that in the process of school transformation, the school leader must possess the ability to self-reflect on his/her language and understand the potential power of language as a means that may support or hinder the transformation process. Moreover, the piece contends that language of school transformation needs to be aligned with the actions of school transformation. (As Provided).
AnmerkungenCalifornia Association of Professors of Education Administration. Web site: http://www.capea.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership and Administration: Teaching and Program Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: